Hjem
Prebens Menu
Korset 2


Korsets betydning: Forligelse, Forløsning, Forsoning og Genoprettelse og Lægedom ved Han's sår og Evigt Liv med Gud.

Ægte vækkelse og sand evangelisering er ikke født ud af en kærlighed til de fortabte så meget som kærligheden til Gud. Den sande kraft fra offeret er ikke fra, at vi tager vores egne kors så meget op, som det er at stole på Jesu kors og det, han udrettede. Dette er kilden til et virkelig kraftfuldt, opofrende liv, der ikke er rodfæstet i selvretfærdighed, men kraften fra Jesu kors.

Sandheden om korsets kraft, vil ændre os, når vi ikke alene tager imod det, men troen på det, vil det styrke dig i det du vil komme til at stå i.

Jesus taler om at tage sit korset op og følge efter Ham, i Lukas siger Han, dagligt.

Luk. 9:23.
23. Og Han sagde til alle: »Hvis nogen vil gå i mit spor, skal han fornægte sig selvog daglig tage sit kors op og følge mig;
Luk. v:23-27 jfr. Matt. 16:24-28. Mark. 8:34-9:1. DISCIPLE Luk. 14:26-27,33.

Jesus siger i:
Matt. 10:38.
38. og den, som ikke tager sit kors og følger efter mig, er mig ikke værd.

Matt. 16:24. Mark. 8:34ff. Luk. 9:23ff. Joh. 13:15. Fil. 2:5 ff. 1 Pet. 2:21.

Det er umuligt for en død mand at have frygt for fiasko, frygt for afvisning eller endda frygt for mørke. I den grad, at enhver frygt stadig har sit greb om os, er det i den grad, at vi har undladt at gå til korset. Korset vil befri os fra al frygt!

Mange af de ting, der har bundet os så længe, vil ligeledes blive ødelagt, når vi går ind i den sande dåb – det korsfæstede liv.

mange driver væk fra deres forpligtelse til det korsfæstede liv i løbet af deres år i ørkenen. At vi bliver trukket tilbage til korset i disse tider er et tegn på, at vi er ved at krydse over og begynde at eje alt det, vi er blevet kaldet til at gøre.

Der er en dåb, når vi forlader Egypten, og en dåb, når vi går ind i det forjættede land. Dette er et budskab om, at korset både er begyndelsen og enden på vores rejse. Korset sætter os fri fra verden (Ægypten) og er døren til at gå ind i vores arv i Kristus.

De kloge er for evigt opmærksomme på, at korset er alt. Korset repræsenterer dog ikke bare døden, men døren til opstandelseslivet, som er repræsenteret af det forjættede land

Lad os nu blive mindet om og huske på, i hvilken grad vi er døde for denne verden, er i hvilken grad vi er frie til virkelig at leve. Det er meningen med at dø fra denne verden og fra os selv – så vi kan vandre i opstandelseslivet og give sandt liv til andre.

Korset vil blive populært igen. Dette vil være tidspunktet, hvor kirken virkelig krydser over og begynder at indtage sit forjættede land. Vi er kommet til den tid. Derfor kan vi forvente, at fokus på det, Ånden siger til kirkerne, bliver mere og mere centreret om korset.

Korset er Guds kraft, og de, der ønsker at vandre i hans kraft i deres daglige liv, vil lære at tage deres kors op dagligt. De, der gør dette, vil blive fri for alle ågene i denne nuværende onde tidsalder, og de vil vandre i en større frihed og frimodighed, end der er set på jorden i en sådan målestok i næsten to tusinde år.

Må vi lære at tage vores kors op hver dag og beslutte os for også at lægge vores eget liv ned, vores egne rettigheder og vores eget ry.

OP